Rychlý kontakt
    +420 721 416 837
 info@amjporadce.cz
  

AMJ Corporation

Váš finanční online poradce

Zpět

Pět nejobvyklejších chyb, které děláme při pojištění

Počet shlédnutí: 670

Achillovou patou Čechů je pojištění. Nerozumí mu skoro 70 procent lidí. Ukázal to průzkum ČSOB, který probíhal letos v květnu. Jeho cílem bylo zmapovat chování lidí v oblasti pojištění. Výsledky jsou opravdu překvapivé. Nejčastějším důvodem špatné pojistky je právě porozumění pojistné smlouvě a nedostatek financí.

Pět nejobvyklejších chyb, které děláme při pojištění

„Lidé se velmi špatně orientují v rozsáhlé nabídce pojišťovacích produktů na trhu a navíc často nedovedou správně definovat své požadavky a potřeby. Proto nově přicházíme s nabídkou bankopojištění, kdy na vybraných pobočkách banky klienti naleznou pojišťovací specialisty, kteří jim rádi poradí s pokrytím jejich potřeb. Navíc mohou získávat zajímavé cenové výhody plynoucí z toho, že současně u ČSOB čerpají jak její bankovní, tak pojišťovací služby. A všechny na jednom místě," říká Petr Hutla, člen představenstva a vrchní ředitel ČSOB pro Specializované bankovnictví a pojištění.

Chyby by se dali podle průzkumu shrnout do pěti položek:

 

1. Nedbalá péče o pojistné smlouvy

Jedná se o velmi častý problém. Lidé si sjednají pojistku, a i když pak svou domácnost zvelebují, pojistnou částku nemění. Podle průzkumu polovina lid s pojištěním domácnosti neupravují pojistnou částku podle skutečné hodnoty zařízení bytu či domu. Jenže při pojistné události pak mohou nastat problémy a lidé nedostanou takovou pojistnou částku, kterou by měli.

Pojistná částka by se měla změnit i tehdy, když hodnota vybavení klesla. V takových případech nezměnilo svou pojistku 67 procent oslovených.

 

2. Životní pojištění není ochrana

Lidé sice většinou vědí, kolik za své životní pojištění platí měsíčně, ale celkovou částku, na kterou je pojistná smlouva uzavřena zná jen 39 procent pojištěných. V průzkumu se objevovaly i odpovědi, že je divné počítat se smrtí někoho blízkého, nebo že rodina vždy všechny situace zvládne vyřešit. Jenže neštěstí bohužel nechodí po horách, ale po lidech a stát se může cokoli.

 

3. Nerozvážné změny v pojištění

Většinou se nevyplatí životní pojištění zrušit a přejít k jiné pojišťovně. Přitom o změně uvažuje 26 procent dotázaných a skoro 60 procent své životní pojištění v minulosti změnilo. Pokud se rozhodujete, zda od své stávající pojišťovny odejdete, či nikoli, vše si pečlivě rozmyslete a hlavně spočítejte. Pokud totiž změníte pojišťovnu, zruší se vám celá spořicí složka a vy dostanete jen odbytné.

 

4. Lidé neznají obsah smlouvy

I když jsme psali, že pojištění nepečují o své smlouvy v rámci pojištění domácnosti, pořád tomuto produktu ale rozumí víc, než havarijnímu pojištění. Informace, jako jsou například rizika, na která je vozidlo pojištěné, zná přesně jen 41 pojištěných. Výši sjednaného bonusu pak dokonce jen třetina dotázaných.

 

5. Kdo se vlastně stará o pojištění

Pátou a poslední nejčastější chybou je rozložení úkolů v rodině. Muži tvrdí, že se o pojistné smlouvy starají oni, ale ženy s nimi absolutně nesouhlasí. Ženy většinou odpovídali, že se o pojištění starají společně. Pak je problém v tom, že se o pojistku nakonec nestará nikdo, protože to měl za úkol ten druhý.

Zdroj: www.hypoindex.cz

Diskuse

(0 komentářů)
Žádné komentáře

Jsme na LinkedIn

          s

Pomáháme dětem

Naši klienti

Jan KOLLER

         Jan KOLLER

Naši partneři

world wine

        World Wine

Novinky

Nula na smrt, všechno na spoření. Životní pojištění, které nevydělá
více zde...

S nákladnou léčbou psa pomůže pojištění
více zde...

Pronajímáte byt? Podívejte se, jaké se vám hodí pojištění
Více zde...

Čeští třicátníci myslí na budoucnost, každý druhý investuje
více zde...

Další novinky ZDE